У січні 2023 року на одну вакансію у роздрібній торгівлі претендувало п’ять осіб, а в січні 2024 року цей показник зменшився до двох. Основна проблема з набором персоналу спостерігається у сферах, де потрібні чоловіки призовного віку.
Протягом 2023 року кількість кандидатів поступово зменшувалась, досягнувши 2,1 особи на одну вакансію в грудні, як повідомляє Forbes, передає «Акцент».
Згідно з матеріалом із посиланням на прес-службу АТБ, чоловіки призовного віку не проявляють інтересу до офіційного працевлаштування через надання компанією інформації в Територіальний центр комплектування.
Через військові дії АТБ довелося децентралізувати поставки і ввести три види асортименту в магазинах. Приблизно 10% чоловічого персоналу, тобто близько 4000 осіб, з числа працівників найбільшої роздрібної мережі України були мобілізовані.
У Novus 228 чоловіків (4%) з загальної кількості в 7255 працівників також були мобілізовані.
HR-директор Фокстрота Тетяна Брюханова підкреслює, що виникають труднощі з наданням актуальних військових документів, що ускладнює процес прийому на роботу та бронювання вже існуючих працівників. На даний момент у штаті техритейлера числяться 2949 працівників, приблизно 10% з них — в рядах ВСУ/ТРО, а частина вже заброньована.
HR Business Partner в Алло Наталія Блощинська зауважує: «У нас важко виділити чоловічі та жіночі професії. Виняток становлять логістика та доставка великої побутової техніки до дверей клієнта, оскільки це в основному пов’язано з фізичними можливостями».
«У минулому році в Comfy було створено 1190 нових робочих місць. Створення команд для нових магазинів було відносно легким процесом, але закривати вакансії на складі та в сфері доставки стало набагато складніше», — говорить керівник відділу рекрутингу і адаптації Comfy Юлія Швець, зауважуючи, що особливо важко знайти складальників та вантажників.
Для подолання кадрової кризи мережі роздрібної торгівлі використовують два основних підходи: навчання жінок «чоловічим» професіям та автоматизацію.
Отже, приблизно 900 жінок виконують обов’язки охоронців в магазинах АТБ, а також проводиться перенавчання жінок на посади водіїв погрузчиків. Очікується, що 50% працівників на цих посадах будуть жінки.
В Auchan Україна співробітниці освоюють професію роздільника риби. Також очікується нестача кадрів на вакансії, такі як приймальник товарів, де потрібно піднімати вантажі.
В мережах Spar і Наш край намагаються залучити жінок, які можуть керувати автомобілями. Керівник відділу розвитку персоналу Volwest Group Ольга Семенюта зауважує, що не всі чоловіки бажають їздити по Україні.
Також компанії запустили мобільний додаток GeoVizor, який допомагає оцінити потенціал локації для майбутнього магазину. Розробка додатка частково пов’язана з нестачею працівників для розвитку франшизної мережі.
В Comfy найбільше актуальні проблеми з наймом виникають в галузі логістики, де багато посад пов’язані з фізичною працею.
«Ми виділили ряд функцій на складі, які можуть виконувати жінки, що полегшило найм», — зауважує керівник відділу рекрутингу і адаптації компанії Юлія Швець.

